torna

Detall de la notícia

Imatge 3095897

Gran èxit de participació en el IV Simposi d'Aprenentatge Cooperatiu

Aquest passat cap de setmana ha tingut lloc en el Conservatori Superior de Música de les Illes Balears i a l’IES Madina Mayurqa de Palma el IV Simposi d’Aprenentatge Cooperatiu sota el títol “Ensenyar a aprendre en equip”. Aquest esdeveniment biennal, organitzat per Khelindôn (Xarxa de Centres per a l’Aprenentatge Cooperatiu) i la Xarxa de Centres de Professorat de les Illes Balears de la Conselleria d’Educació i Universitat, fou inaugurat el dissabte, 7 d’octubre, per Martí March, conseller d’Educació i Universitat.

L’aprenentatge cooperatiu consisteix en l’ús didàctic d’equips reduïts d’alumnes per aprofitar al màxim la interacció entre ells amb la finalitat de maximitzar l’aprenentatge de tots. Els membres d’un equip d’aprenentatge cooperatiu tenen una doble responsabilitat: aprendre el que el professorat els ensenya i contribuir que ho aprenguin també els seus companys. D’aquesta manera, aprendre a treballar en equip es converteix en un contingut escolar més.

Pel que fa al simposi, la doctora Dolors Forteza i el doctor Joan Jordi Muntaner, ambdós professors del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació de la UIB, s’encarregaren de la conferència inaugural que tingué com a títol “Educació inclusiva i aprenentatge cooperatiu: un moviment d’anada i tornada”.

El simposi comptà amb un gran èxit de participació, amb prop de 300 docents d’arreu de l’Estat espanyol i del Principat d’Andorra, 100 dels quals de les Illes Balears. En aquest sentit, cal destacar que els docents pogueren compartir més de 70 comunicacions d’experiències d’aula de totes les etapes educatives, des de l’educació infantil fins als ensenyaments superiors universitaris.

Durant el transcurs del simposi, que fou clausurat el diumenge 8 d’octubre per la directora general de Formació Professional i Formació del Professorat, Maria F. Alorda, es varen presentar les conclusions de quatre projectes d’investigació i recerca universitària. A més, una part del simposi es dedicà a aprofundir en diversos “Debats per a avançar”, que es varen desenvolupar mitjançant estructures cooperatives entre els docents.

Les conclusions d’aquests debats, la conferència inaugural, els projectes d’investigació i totes les comunicacions d’experiències es podran consultar a la següent pàgina web: https://sites.google.com/view/iv-simposio-caac-palma.