torna

Detall de la notícia

Imatge 3080811

El Govern presenta 'Sports Destination', la nova marca turística de les Illes Balears

Amb l’objectiu de posicionar les Illes Balears com a destinació de turisme esportiu, el gerent de l'Agència de Turisme de les Illes Balears (ATB), Pere Muñoz, ha realitzat avui una presentació a mitjans de comunicació espanyols especialitzats per donar a conèixer Sports Destination, la nova marca turística de les Illes Balears. A l'acte han assistit també Manuel Hernández, president del Club de Producte d'Esports, Aitana Tomás, directora de comunicació del Rafa Nadal Sports Centre i David Thompson, promotor de la Palma Marathon Mallorca.

"Aquesta nova marca neix de la voluntat d'unir els esforços del sector públic i sector privat (promotors i organitzadors d'esdeveniments) per posicionar i posar en valor a les Illes Balears com a destinació esportiu de primer ordre i seu de grans competicions. Les illes són un lloc idoni per a la pràctica de qualsevol disciplina esportiva durant totes les èpoques de l'any, tant per la seva suau clima com per les potents infraestructures", ha explicat Pere Muñoz.

En la presentació, que va tenir lloc a l'espai B The Travel Brand X-perience de Madrid, es van detallar les properes cites esportives previstes aquesta tardor:
V Triatló Illa de Formentera (7 d'octubre), XXII edició de la Volta a Menorca en BTT (12 d'octubre), Palma Marathon Mallorca 2017 (15 d'octubre) o XV Vuelta Cicloturista a Ibiza Campagnolo 2017 (12 d'octubre), entre altres esdeveniments.

L'ATB aposta per l'esport, un sector creixent, per projectar la seva imatge turística, sempre assegurant un equilibri entre les activitats que s’hi puguin dur a terme i el respecte i la protecció del medi ambient.

La pràctica esportiva a les Illes Balears és actualment el major atractiu de visitants en la temporada baixa. L'estratègia de promoció es basa en impulsar la diversitat i qualitat de les cites esportives que les Illes Balears ofereixen durant la tardor i l'hivern per tal de consolidar una temporada baixa que asseguri un major equilibri de l'activitat turística.

A fi de concentrar les iniciatives i definir estratègies conjuntes de comercialització i promoció, l’ATB ha posat en marxa el club de producte d’esports. Hi formen part entitats públiques i privades que ofereixin productes i serveis turístics relacionades amb l'esport. De la mateixa manera, l'ATB ha impulsat nous clubs de producte de gastronomia, ecoturisme i salut.

La creació dels clubs de producte és un dels projectes aprovats per ser finançats amb la recaptació de l'Impost del Turisme Sostenible (ITS) durant l’any 2016 que servirà per allargar la temporada, crear i activar productes turístics practicables en temporada baixa per poder tenir més visites i, per tant, més llocs de feina a la primavera, tardor i hivern.

Per la seva part, el Club de Producte d’Esports ha acordat que enguany analitzarà els mercats i els usuaris, promocionarà un calendari global d’esdeveniments i elaborarà un material de producte esportiu comú a tota l’illa de Mallorca. Els esports als quals es donarà visibilitat seran: ciclisme, golf, nàutica, curses, triatló, futbol, vela i tennis.