torna

Detall de la notícia

Imatge 3048728

Consum recomana planificar i escalonar les compres de productes per a la tornada a l'escola

La Direcció General de Consum de la Conselleria de Salut recomana planificar les compres de llibres de text, material escolar, roba, calçat i altres productes relacionats amb la tornada dels infants a les aules, ja que aquestes adquisicions suposen per a la majoria de les famílies una despesa extraordinària. Així mateix, recorda la importància de conèixer els drets dels consumidors quan es fan aquestes compres i anima a fer un consum responsable i sostenible.

Així, la Direcció General de Consum ofereix set consells per fer més lleugera aquesta tornada a l’escola:

- Abans de comprar és convenient revisar i fer una valoració del material escolar que va sobrar del curs anterior per determinar quins articles poden servir per al curs que comença i quins s’han de rebutjar. Tot seguit, és aconsellable fer una llista dels productes que es necessiten (llibres, quaderns, estoigs, uniformes, roba, motxilles...). Convé no deixar-se dur per les presses i evitar comprar de manera compulsiva.

- És recomanable elaborar un pressupost previ adequat a la despesa disponible i comparar preus i la qualitat d’un mateix producte en diferents establiments amb la finalitat de trobar el millor producte al millor preu. Cal recordar que “marca no sempre és sinònim de major qualitat”.

- Així mateix, es recomana comprar de manera escalonada, en la mesura que sigui possible, sobretot la roba i el calçat dels infants. És aconsellable no adquirir molta de roba al començament del curs i comprar a mesura que es necessiti.

- És important demanar i conservar el tiquet de compra o factura al comerciant, ja que n’és la garantía. També cal demanar sobre la possibilitat de canviar l’article, ja que els establiments no tenen l’obligació de canviar un producte que està en perfecte estat, llevat que ho anunciïn.

- Convé conservar sempre la publicitat o, si s’escau, els fullets, per verificar que el que apareix en l’enunciat es correspon amb el que realment ofereix l'establiment (la publicitat vincula l’empresa que anuncia).

- S’han de llegir detingudament les instruccions d’ús i les característiques del producte per comprovar que s’ajusta a les necessitats i a la dels infants. S’aconsella verificar que els materials i els productes duguin el marcatge CE i que l’etiquetatge correspon a la naturalesa i a les característiques del producte. Consum aconsella també optar per productes respectuosos amb el medi ambient i el comerç just.

- Si es fan compres a través d’Internet, es recomana fer-ho en llocs segurs (“https”, cadenat tancat o una clau) i es recorda que el client té un termini de 14 dies per desistir de la compra sense cap penalització i sense al•legar cap causa.

La Direcció General de Consum recorda que totes les empreses han de disposar de fulls oficials de reclamació/denúncia i que és una garantia escollir una empresa adherida al sistema arbitral de consum.  

Es pot accedir a més informació a través de:

Les oficines de la Direcció General de Consum:

- Palma: 971 78 49 96
- Maó:  971 36 04 26 / 971 36 87 03
- Eivissa: 971 30 67 00 / 971 30 67 64
- Sistema de cita prèvia obligatòria

- Les xarxes socials: @IBConsum
- El telèfon gratuït d’atenció al consumidor: 900 16 60 00
- L’adreça electrònica: consultes@dgconsum.caib.es
- La web: portalconsum.caib.es