torna

Detall de la notícia

Imatge 3007302

L'Agència de Turisme destina més recursos a producte turístic

L’Agència de Turisme de les Illes Balears ha patrocinat fins al mes de maig 39 projectes d’entitats privades i 3 d’ajuntaments en el marc de la convocatòria de patrocinis a la qual s’han destinat un total de 938.293,31 euros.

L’objectiu d’aquesta convocatòria ha estat promoure la creació de producte turístic fora dels mesos d’estiu i l’ocupació laboral durant tot l’any, tot fomentant un producte de qualitat centrat en l'hivern. Biel Barceló ha declarat: "Hem parlat moltes vegades de millorar i equilibrar el nostre model turístic, i això s'ha de fer amb recursos". Ha explicat: "Hem deixat de fer promoció turística d'estiu, i els recursos els destinam a la creació de producte turístic i els centram en activitats que es duguin a terme a la primavera, la tardor i a l'hivern".

Pere Muñoz, director gerent de l'Agència de Turisme, ha afirmat que "amb aquesta convocatòria s'han complert els objectius d'atreure visitants a l'hivern i que coneguin la nostra oferta". Muñoz ha declarat que" s'han patrocinat un 64% d'esdeveniments esportius en el conjunt de les Illes Balears relacionats amb running, cicloturisme i altres disciplines esportives i un 30 % a projectes culturals que és un dels elements que fan més atractiu el territori".

Les accions patrocinades s’han de dur a terme entre els mesos de gener a maig i de setembre a desembre de 2017. Els projectes amb més concurrència han estat principalment els esportius i els culturals i, en menor nombre, els vinculats al producte idiomàtic i les accions multi-producte.

Amb aquesta convocatòria pública i oberta de patrocinis de l’ATB, presentada al novembre del 2016, per primera vegada s’han implementat els conceptes de la concurrència i la transparència.

En la selecció dels projectes s’han distingit els qui, per la seva importància i rellevància en quant al públic que hi participa i la seva repercussió en els mitjans de comunicació, suposaran una gran repercussió i un bon retorn publicitari de les marques turístiques de les illes de Mallorca, Menorca i Formentera.

Dins la convocatòria, l’ATB ha patrocinat diversos grans esdeveniments de cicloturisme, els quals són un dels principals atractius que podem oferir en la temporada d’hivern i que ens permet donar a conèixer no només l’oferta esportiva de les Illes Balears; també han posat en valor la gastronomia, la cultura i la natura. 

En el mes de juliol s'ha obert una segona convocatòria de patrocinis a la que es destinaran 300.000 euros per a la realització de projectes entre octubre i desembre d'enguany.