torna

Detall de la notícia

Imatge 2994996

El programa "Alter" acomiada el curs amb 245 alumnes, 28 municipis participants i 187 empreses col·laboradores

El curs que ve arrencarà amb 37 places més i s’hi incorporaran Sóller i la Mancomunitat del Raiguer
 
Un total de 245 alumnes de les Illes Balears han participat el curs 2016-2017 en el programa d’inserció social i educativa “Alter”. Es tracta d’un programa que ofereix accions extraordinàries i alternatives a alumnes d’entre 14 i 16 anys amb problemes d’adaptació al sistema educatiu ordinari (absentisme, conflictivitat, manca d’adaptació) que requereixen una formació adaptada.
 
Per illes, dels 245 alumnes d’aquest curs, 178 són de Mallorca, 28 de Menorca, 36 d’Eivissa i 3 de Formentera. Del total, 49 alumnes han acabat el curs amb una qualificació d’excel·lent i 51 alumnes han tret un notable.
 
Respecte al curs anterior, s’han duplicat el nombre d’insercions laborals, atès que enguany s’han aconseguit 14 relacions laborals, mentre que l’any passat en varen ser 6. A més, 138 alumnes ja han sol·licitat plaça als programes de formació professional bàsica de la Conselleria d’Educació, i 65 joves més continuaran el programa “Alter” el curs vinent.
 
També hi ha hagut un augment en el nombre d’empreses col·laboradores, que ha passat de les 165 de l’any passat a les 187 que enguany han ofert 35 formacions diferents als joves que han participat en el programa.
 
Amb vista al curs que ve, el programa “Alter” creixerà en nombre de places. S’oferiran 37 places més, distribuïdes per diferents municipis, i s’arribarà així a les 282 places. També s’implantarà a més municipis, atès que Sóller i la Mancomunitat del Raiguer se sumaran als 28 municipis que actualment ofereixen als joves la possibilitat de participar en aquest programa socioeducatiu.
 
El programa “Alter” és una iniciativa de la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació, gestionada i coordinada per la Direcció General de Menors i Famílies, i hi col·laboren la Conselleria d’Educació, mancomunitats locals, els ajuntaments participants i l’Institut Mallorquí d’Afers Socials (IMAS). Alterna una escolaritat compartida amb activitats pràctiques en empreses col·laboradores, a través de les quals la formació és més dinàmica i funcional. Els joves també es formen en competències com les habilitats socials, l’autoestima, el compliment de les normes, l’orientació laboral, etc. D’aquesta manera, fan tres dies de pràctiques a les empreses, una jornada al centre de secundària per a la formació acadèmica i un altre dia treballen competències amb els educadors socials.