Seu electrònica oficina de transports terrestres
GESTIO DE LES AUTORITZACIONS DE TRANSPORT
A partir de l’ 1 de gener de 2017, les comunicacions entre els òrgans administratius i els titulars o sol·licitants de les autoritzacions de transport s’han de dur a terme utilitzant únicament mitjans electrònics, a excepció de les autoritzacions de la classe VT (taxis) que ho seran a partir de l’ 1 de gener de 2018. (art 56 de la LOTT). La tramitació s’efectuarà de la manera següent:
1. Presentació de documents: Les sol·licituds i demes comunicacions referides a autoritzacions o habilitacions relatives a transport interior, podran realitzar-se per les empreses o pels seus representants:
• Des de la seu electrònica de la direcció general de Mobilitat i Transports, a la direcció: https://transportsterrestres.caib.es
• Directament a traves de la seu electrònica del Ministeri de Foment, a la direcció : https://sede.fomento.gob.es/SEDE_ELECTRONICA/LANG_CASTELLANO/OFICINAS_SECTORIALES/TTE_CTRA/GESTION_AUTORIZACIONES/
2. Notificacions de l’ Administració: partir de l’1 de gener de 2017, l’administració enviarà els requeriments, notificacions i qualsevol altres comunicacions en matèria de gestió de les autoritzacions de transport o habilitacions relatives a transport interior als interessats per via electrònica, per la qual cosa els titulars de les autoritzacions i demés habilitacions atorgades per les administracions de transports han de disposar d’una Direcció Electrónica Habilitada.
Els titulars de les autoritzacions i habilitacions, rebran en el seus correus electrònics associats a la Direcció Electrónica Habilitada les referides notificacions electròniques.
Les empreses i els seus representants podran accedir a les notificacions rebudes des de el següents serveis:
• Dirección Electrónica Habilitada (DEH: https://notificaciones.060.es/): Es tracta de la forma recomanada d’accés a les notificacions electròniques, ates que un cop registrats els usuaris (empreses o representants), se’ls enviarà un e-mail i/o un SMS d’avis indicant la disponibilitat d’ una nova notificació. La direcció d’accés al servei de notificacions electròniques per sol·licitar la Direcció Electrónica Habilitada (DEH) es la següent : https:// notificaciones.060.es
• Punto de Acceso General (PAG: https://sede.administracion.gob.es): A través de la denominada “Carpeta Ciutadana”, disponible en aquesta direcció, també es podrà accedir a les notificacions enviades .
3. Representants. Las empreses, persones físiques o jurídiques, que vulguin actuar davant aquesta administració de Transports mitjançant representants, podran atorgar la seva representació davant notari o davant funcionari públic o por qualsevol altre mitjà vàlid en Dret. L’ apoderament es pot realitzar per compareixença personal davant funcionari públic de la direcció general de Mobilitat i Transports, al C/ Eusebi Estada , 28. 07004 Palma , portant el DNI/NIF i en el supòsit de que actuïn en representació d’una altre persona, l’ escriptura publica que acredití l’ esmentada representació.