Logo del Govern de les Illes Balears

Detall actualitat informativa


Recerca Avançada

Actualitat informativa

Dia i hora d'emissió: 2017-05-06, 13:00:00
Tipus de comunicat: Nota Informativa
Emissor: Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca

El 80 % de les explotacions adherides a la venda directa considera que la promoció conjunta amb l’administració és positiva

\ Les explotacions de venda directa reben una mitjana de divuit clients setmanals
\ L’Iqua ha duit a terme una enquesta de satisfacció de la campanya de promoció


Durant el passat mes de gener l’Institut de Qualitat Agroalimentària de les Illes Balears (Iqua) ha duit a terme una enquesta al quinze operadors de venda directa que disposen del logotip identificador a l’explotació agrària.
 
Del resultat d’aquestes enquestes es desprèn que un 80 % dels operadors considera que la campanya que el Servei de Millora Agrària i Pesquera (SEMILLA) va posar en marxa l’octubre passat és satisfactòria o molt satisfactòria. De fet, el 40 % atribueix les visites rebudes a aquesta campanya i un poc més de la meitat (53 %) considera que el nombre de consumidors pel sistema de venda directa ha augmentat amb el logotip a l’explotació, un logotip que el consumidor reconeix, segons el 57 % dels explotadors.
 
Les explotacions de venda directa reben una mitjana de 18 clients setmanals, que gasten una mitjana de 27 euros per persona, unes xifres que representen un 40 % de les vendes. La venda directa es coneix cada dia més, segons el 54 % dels propietaris de les explotacions adherides.
 
El 80 % dels operadors considera que fer promoció conjunta amb l’Administració és positiu, i destaquen com un èxit les bosses promocionals.
 
L’enquesta també ha servit perquè es fessin propostes de millora, com promoure un tast a Palma amb productes de venda directa o establir-hi una botiga, fer més promoció als mitjans de comunicació i, a Menorca, crear un identificador de carreteres principals homologat i personalitzar el logotip per a cada explotació.
 
D’altra banda, un mes després de les enquestes, la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca va llançar una aplicació per a telèfons mòbils amb geolocalització de les explotacions de venda directa. La descàrrega és de franc per a tots els dispositiu mòbils, ja siguin telèfons o tauletes tàctils, a App Store i a Google Play. A dia d’avui hi ha vint-i-cinc explotacions adherides.
 
La venda directa cerca impulsar i distingir el producte local, fresc i de proximitat.
 

Documents adjunts

  
Mapa  -  RSS
© Govern de les Illes Balears