Logo del Govern de les Illes Balears

Detall actualitat informativa


Recerca Avançada

Actualitat informativa

Dia i hora d'emissió: 2017-03-30, 11:14:00
Tipus de comunicat: Nota Informativa
Emissor: Direcció General d'Emergències i Interior

Cladera destaca la importància de tenir uns serveis d’emergència ben preparats a les platges per a poder “garantir la seguretat dels ciutadans”.

La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques obre la Jornada tècnica de coordinació a les platges de Mallorca, una trobada de responsables municipals de seguretat i d’empreses de salvament, que ha servit per analitzar el resultat de la temporada de bany de 2016 i anticipar les novetats de la temporada 2017.

La consellera Cladera ha obert la 22ª edició de la Jornada tècnica de coordinació a les platges de Mallorca, que es celebra a Inca, a les instal·lacions del CentreBit. La trobada està dirigida a responsables municipals i coordinadors del servei de salvament a les platges, així com a empreses del sector de salvament, atès que la competència de cobrir els llocs de socorrista a cada platja pertany a cada ajuntament, i generalment els consistoris contracten el personal adient per a cobrir la seguretat a les respectives costes a través d’aquestes empreses.
“La seguretat a les nostres platges és un atractiu més que oferim als visitants” ha dit Cladera en la seva intervenció, i s’ha referit, com a mostra, a la capacitat de “salvar vides” dels socorristes de Balears durant 2016, ja que van aconseguir recuperar 51 persones que havien estat rescatades de l’aigua sense pols.
La Direcció General d’Emergències i Interior ostenta les competències en matèria de coordinació, inspecció i de regulació en el sector de salvament a platges. En aplicació d’aquestes funcions, de cara a la temporada de bany de 2017, que s’inicia oficialment a partir de l’1 de maig pròxim, s’incorporen tres novetats que Catalina Cladera ha recordat.
En primer terme els secretaris municipals ja compten amb un document que recull i resumeix el procediment que cal seguir per a procedir a la contractació de les empreses que presten el servei de socorrisme a cada municipi. Una informació que fins ara estava dispersa i que serveix de guia i homogeneïtza els tràmits a seguir i sistematitza les obligacions que cal exigir a cada empresa concessionària.
Cladera també ha destacat que per primera vegada s’estableix “un registre per a les empreses formadores de socorristes i de personal de salvament a Balears”. Un fet que obligarà a aquestes entitats formadores a verificar els seus cursos i els temaris que emprin, a través de la feina de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP).
Finalment la Direcció General d’Emergències i Interior també incorpora per primer cop la regulació dels professionals del sector del salvament, amb el carnet de socorrista. Aquesta regulació permet acotar el nivell de formació requerit per a poder exercir com a socorrista, i estableix un període de transició que permetrà que el personal actualment en exercici pugui acreditar els seus coneixements i experiència professional.
En l’acte d’obertura de la Jornada, Catalina Cladera ha estat acompanyada pel director general d’Emergències i Interior, Pere Perelló, i pel batle d’Inca, Virgilio Moreno.

Imatges adjuntes

  • Moment de la obertura de la Jornada tècnica de coordinació de platges a Mallorca

    Moment de la obertura de la Jornada tècnica de coordinació de platges a Mallorca
  • Imatge 2

    Imatge 2

Talls de veu adjunts

  
Mapa  -  RSS
© Govern de les Illes Balears